Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(21)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(25)
Autor
Andruszko Robert
(6)
Cierpisz Małgorzata
(5)
Kapera Marta
(4)
Leahy Robert L
(2)
Moskal Maria
(2)
Allen Jon G. (1944- )
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bateman Anthony (1952- )
(1)
Bilmin Joanna
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Bourne Edmund
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Cohen Judith A
(1)
Cooper Glenn (1953- )
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Deblinger Esther
(1)
Del Hierro Anthony
(1)
Del Hierro Deborah
(1)
Fisher Janina
(1)
Fonagy Peter (1952- )
(1)
Forcehimes Alyssa
(1)
Freeman Arthur (1942- )
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Hoffman Kent
(1)
Jobes David A
(1)
Kabat-Zinn Jon (1944- )
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kokoszka Andrzej (1957- )
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Linehan Marsha
(1)
Lynch Thomas R. (1956- )
(1)
Mannarino Anthony P
(1)
Marvin Robert S. (1944- )
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Mearns Dave (1947- )
(1)
Miller Alec L
(1)
Miller William R. (1947- )
(1)
Naar-King Sylvie
(1)
Napolitano Lisa A
(1)
Ogden Pat
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Powell Bert (1948- )
(1)
Radwan Beata
(1)
Rathus Jill H
(1)
Rothschild Babette
(1)
Schab Lisa M
(1)
Scrimali Tullio
(1)
Segal Zindel V. (1956- )
(1)
Suarez Mariann
(1)
Swenson Charles R
(1)
Teasdale John D
(1)
Thorne Brian (1937- )
(1)
Tirch Dennis D. (1968- )
(1)
Wallin David J
(1)
Walsh Barent W
(1)
Wells Adrian (1962- )
(1)
Williams J. Mark G
(1)
Wood Jeffrey C
(1)
Zagrodzki Michał
(1)
Zamojska Karolina
(1)
Zweben Allen
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(24)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(5)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Temat
Psychoterapia
(12)
Terapia poznawcza
(6)
Lęk
(4)
Dziecko
(2)
Dziecko trudne
(2)
Mindfulness
(2)
Młodzież
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Trauma
(2)
Autopsychoterapia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Empatia
(1)
Fobie
(1)
Kontrola (psychologia)
(1)
Motywacja
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nastolatki
(1)
Nerwica lękowa
(1)
Nerwice
(1)
Osoby z zespołem stresu pourazowego (PTSD)
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychologia ciała
(1)
Psychologia humanistyczna
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Psychoterapia sensomotoryczna
(1)
Rodzice
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samobójstwo
(1)
Samookaleczenie
(1)
Stres pourazowy
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Terapia skoncentrowana na osobie
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wizualizacja (psychologia)
(1)
Więź rodzinna
(1)
Współczucie
(1)
Wtórny stres traumatyczny
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zachowanie
(1)
Śmierć bliskiej osoby
(1)
Śmierć rodzica
(1)
Żal
(1)
Żałoba
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Podręczniki
(5)
Poradnik
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Synteza
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(18)
Medycyna i zdrowie
(8)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: "The circle of security intervention : enhancing attachment in early parent-child relationships" 2014.
Bibliografia strony 433-440. Indeks.
Książka jest pierwszą pełną prezentacją skutecznego programu wdrażanego w wielu krajach z udziałem dzieci i rodziców, którzy napotykają trudności w sferze przywiązania. Osadzony w najnowszej wiedzy na temat przywiązania i wczesnej interwencji, Krąg ufności pomaga opiekunom w rozwijaniu większej wrażliwości na emocjonalne potrzeby swoich dzieci. Twórcy tej metody wyjaśniają założenia programu oraz przedstawiają nowatorskie strategie diagnostyczne i terapeutyczne, a także opisują, w jaki sposób ufne więzi między rodzicem a dzieckiem sprzyjają rozwojowi zdrowych, szczęśliwych i dobrze przystosowanych dzieci. Praca jest bezcennym narzędziem dla wszystkich specjalistów, którzy pracują z małymi dziećmi i ich opiekunami, w tym dla psychiatrów, psychologów klinicznych, pracowników socjalnych i wychowawców.Krąg ufności uczy, jak diagnozować problemowe wzorce przywiązaniowe i określać przedmiot, na którym koncentruje się terapia. Autorzy omawiają również procedurę 20-tygodniowej terapii grupowej, której celem jest kształtowanie zdolności rodziców do dodawania dziecku otuchy oraz rozwijania jego eksploracji i autonomii. Prezentację metody uzupełniają liczne przykłady kliniczne."Co za niezwykła książka! Wnikliwa, pełna współczucia, poruszająca, przejrzyście napisana, ogromnie przydatna. Proponuje najlepsze połączenie rzetelnej wiedzy, głębokiego doświadczenia klinicznego i spójnych wskazówek dla terapeutów, z jakim kiedykolwiek miałem do czynienia. To lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć i rozpowszechniać skuteczne rodzicielstwo".Dr Phillip R. Shaver, profesor psychologii, Uniwersytet Kalifornijski, Davis"Prawdziwa mądrość w połączeniu z praktycznymi strategiami terapeutycznymi to prezent dla każdego klinicysty, który chce poprawić jakość opieki nad dziećmi i zapobiec przypadkom ich złego traktowania".Dr Alicia F. Lieberman, Ining B. Harris, Infant Mental Health, Uniwersytet Kalifornijski, San Francisco
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliogr. przy rozdz.- Indeks.
Autorzy książki - wybitne autorytety w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży - przedstawiają własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia zaburzeń klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer funkcjonowania dziecka: poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej i społecznej. W zajmujący sposób opisują ogromne postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii dzieci i adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń oraz obiecujące skutki zastosowania tych metod. Książka ta jest jedną z nielicznych prac integrujących badania i teorię z przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona zasadniczą lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i psychoterapeutów.dr Alan E. Kazdin, Wydział Medyczny Uniwersytetu YaleNiezwykle wartościowe dzieło napisane przez znanych i cenionych badaczy. Szczegółowy opis interwencji terapeutycznych u dzieci z zaburzeniami internalizacyjnymi,eksternalizacyjnymi i innymi poważnymi problemami oraz staranne rozważenie kwestii związanych z rozwojem i procesem terapii czynią z tej książki znakomite źródło wiedzy dla studentów i zawodowych terapeutów.dr John R. Weisz, Judge Baker Children’s Center, Uniwersytet HarvardaKsiążka prezentuje niezbędną teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53265 (1 egz.)
Kaucja: 78,21 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18170 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliogr. s. 249-268. Indeks.
Dla terapeutów.
Książka opisuje skuteczny program szkolenia rodziców, którzy chcą zdobyć umiejętności przydatne w wychowywaniu dzieci w wieku od dwóch do dwunastu lat. Pokazuje on terapeucie, jak pomóc rodzicom w zrozumieniu przyczyn buntu, braku posłuszeństwa czy wrogich zachowań, które pojawiają się u dziecka zarówno w domu, jak i w szkole. Autor udowadnia, jak ważne jest uczenie rodziców, aby nie tylko eliminowali negatywne zjawiska i wzmacniali posłuszne wykonywanie poleceń, ale także potrafili zachęcić dziecko do samodzielnej zabawy. Opisuje również sesje poświęcone radzeniu sobie z zachowaniami opozycyjnymi w miejscach publicznych i przygotowaniu rodziców do rozwiązywania problemów z zachowaniem dziecka, które mogą pojawić się w przyszłości. Zbuntowane dzieci to tłumaczenie bestsellera napisanego przez jednego z największych znawców tematu. Książka przedstawia kolejność procedur podczas szkolenia rodziców dzieci z zachowaniami opozycyjnymi i buntowniczymi, analizuje przyczyny złych zachowań oraz opisuje nowatorskie metody. Niezwykle pomocne są wskazówki dotyczące oceny zaburzeń, a także materiały dla rodziców i kwestionariusze oceny sytuacji w domu i w szkole.
CZĘŚĆ I. INFORMACJE NIEZBĘDNE DO ROZPOCZĘCIA PROGRAMU * Rozdział 1. Zasadność programu szkolenia rodziców * Rozdział 2. Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci * Rozdział 3. Praktyczne uwarunkowania szkolenia * Rozdział 4. Program szkolenia rodziców - przegląd zagadnień * CZĘŚĆ II. REALIZACJA PROGRAMU - WSKAZÓWKI DLA TERAPEUTY * Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują * Krok 2. Zwracanie uwagi * Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy * Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy * Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka * Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem * Krok 7. Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych * Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu - stosowanie karty obserwacji zachowania * Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości * Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje * CZĘŚĆ III. MATERIAŁY SŁUŻĄCE DO OCENY PROBLEMÓW DZIECKA * Formularz 1. Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy * Formularz 2. Dane dotyczące dziecka i rodziny * Formularz 3. Rozwój i zdrowie dziecka * Formularz 4. Zachowanie dziecka w domu * Formularz 5. Zachowanie dziecka w szkole * Formularz 6. Jak przygotować się do oceny problemów dziecka * CZĘŚĆ IV. MATERIAŁY DLA RODZICÓW * Materiały dla rodziców - krok 1: Profil dziecka i rodzica * Materiały dla rodziców - krok 1: Spis problemów rodziny * Materiały dla rodziców - krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniem opozycyjno-buntowniczym * Materiały dla rodziców - krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy * Materiały dla rodziców - krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka * Materiały dla rodziców - krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń * Materiały dla rodziców - krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka * Materiały dla rodziców - krok 4: System żetonowy lub punktowy * Materiały dla rodziców - krok 5: Procedura time-out * Materiały dla rodziców - krok 7: Przewidywanie problemów - radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych * Materiały dla rodziców - krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole * Materiały dla rodziców - krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 17648 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 02.03.2022)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliogr. s. 207-210. Indeks.
Książka ta jest bardzo przydatna w praktyce klinicznej, ucieszyłem się więc, gdy do mych rąk trafiło jej poprawione wydanie. Uwzględniając najbardziej aktualne teorie i techniki, Michael L. Bloomquist przesunął akcent z patologii na analizę drogi rozwojowej dziecka. Podstawowe założenia pozostawił jednak takie same: rodzice mają największe możliwości, żeby pomóc swoim dzieciom, dlatego należy im zapewnić najlepsze do tego warunki. Ta książka będzie dla nich oraz dla współpracujących z nimi terapeutów najważniejszą pozycją wykorzystywaną w pracy z dziećmi". Dr Sam Goldstein, Neurology, Learning and Behavior Center i Uniwersytet Utah, Salt Lake City
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16933 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Tytuł oryginału: "The anxiety & phobia workbook" 2009.
Bibliografia przy rozdziałach.
Jeśli kiedykolwiek doświadczyłeś paniki, strachu w niektórych miejscach, czułeś się nieswojo w pewnych sytuacjach, albo jeśli przez długi czas odczuwasz lęk bez wyraźnego powodu - ta książka może ci pomóc.Niniejsze wydanie tego klasycznego, bestsellerowego podręcznika dla osób cierpiących na zaburzenia lękowe zawiera aktualne informacje na temat nowych leków stosowanych w terapii lęku, stanów somatycznych, które mogą potęgować lęk oraz metod medytacji służących opanowaniu lęku.Lęk i fobia to praktyczny i wszechstronny poradnik dla wszystkich, którzy zmagają się z napadami paniki, agorafobią, lękami społecznymi, lękiem uogólnionym, zachowaniami obsesyjno-kompulsywnymi i innymi zaburzeniami lękowymi. Szczegółowe zalecenia, kwestionariusze i ćwiczenia pomogą w przyswojeniu sobie umiejętności i dokonaniu zmian w stylu życia niezbędnych do osiągnięcia pełnego i trwałego wyleczenia. Podręcznik ten można wykorzystać do opracowania własnego programu samopomocy lub jako dodatkową pomoc w terapii. W miarodajny sposób omawia on szeroki zakres zagadnieńi metod terapeutycznych, w tym takie, których nie można znaleźć w innych książkach poświeconych zaburzeniom lękowym.Każdy, kto zmaga się z napadami paniki i lękami, znajdzie tu mnóstwo ćwiczeń i wskazówek pomagających w przezwyciężeniu lęku i stresu, od zaleceń dotyczących asertywności do opracowania pozytywnej strategii leczenia. (Midwest Book Review)Podręcznik ten zawiera praktyczne i wszechstronne wskazówki dla każdego, kto próbuje sobie radzić z wielorakimi przejawami paniki i lęku. (Child and Behavior Therapy)
1. Zaburzenia lękowe * 2. Główne przyczyny zaburzeń lękowych * 3. Wszechstronny program leczenia * 4. Relaksacja * 5. Ćwiczenia fizyczne * 6. Radzenie sobie z napadami paniki * 7. Ekspozycja – środek zaradczy na fobię * 8. Mowa wewnętrzna * 9. Błędne przekonania * 10. Style osobowości utrwalające lęk * 11. Wizualizacja * 12. Wyrażanie emocji * 13. Asertywność * 14. Poczucie własnej wartości * 15. Odżywianie się * 16. Stany somatyczne, które mogą przyczyniać się do powstania lęku * 17. Farmakologiczne leczenie lęku * 18. Medytacja * 19. Osobisty sens * Dodatek 1: Gdzie szukać pomocy? * Dodatek 2: Dodatkowe hierarchie poziomów ekspozycji * Dodatek 3: Nagrania audio i wideo pomagające w relaksacji * Dodatek 4: Jak powstrzymać obsesyjne zamartwianie się? * Dodatek 5: Stwierdzenia przeciwlękowe *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20458, 17973 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliogr. s. 265-288. Indeksy.
W języku polskim opublikowano kilka tłumaczeń uznanych podręczników tej szybko rozwijającej się dziedziny psychoterapii. (.) Książka Andrzeja Kokoszki, będąc dobrym podręcznikiem terapii-behawioralnej, nie usiłuje z nimi konkurować, wydaje się ich naturalnym uzupełnieniem. (..) Mimo stosunkowo niewielkiej objętości, zawiera właściwie wszystkie informacje potrzebne zarówno początkującemu terapeucie, jak i studentowi, psychologowi lub psychiatrze chcącemu zapoznać się z teorią i praktyką terapii poznawczo-behawioralnej.Moim zdaniem, książka Andrzeja Kokoszki jest interesującą lekturą zarówno dla studentów psychologii, medycyny, lekarzy, psychologów, jak i osób pragnących poszerzyć swoją wiedzę o metodzie psychoterapii, która w znaczący sposób wpływa na myślenie i postrzeganie świata w rozwiniętych społeczeństwach XXI wieku.Z przedmowy prof. Tomasza WolańczykaW książce znajdują się opisy terapii prowadzonych przez moich wybitnych nauczycieli. Artur Freeman szczegółowo przedstawił cały proces terapii pacjenta z depresją, omawiając dokładnie przebieg większości sesji terapeutycznych. Tullio Scrimali opisał i zilustrował opracowaną przez niego metodę poznawczej terapii schizofrenii, Frank Dattilio - terapii małżeńskiej.(Z wprowadzenia autora książki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16808 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliografia strony 395-413. Indeks.
Podręcznik opisuje zmodyfikowane techniki dialektycznej terapii behawioralnej o udokumentowanej skuteczności w leczeniu nastolatków mających wiele problemów psychicznych, w tym narażonych na najwyższe ryzyko zachowań samobójczych i samouszkadzających. Autorzy - doświadczeni klinicyści - przedstawiają przesłanki konceptualne i empiryczne terapii oraz krok po kroku wyjaśniają cały jej proces.Początkowe rozdziały opisują kluczowe czynniki ryzyka związane z występowaniem zachowań samobójczych wśród młodzieży oraz zawierają przegląd literatury fachowej. Następnie przedstawiony jest zarys dialektycznej terapii behawioralnej ze szczególnym uwzględnieniem sposobów adaptowania jej dla celów leczenia nastolatków. Książka wyjaśnia, co, dlaczego i jak należy poddać ocenie w przypadku nastolatków cierpiących na silną dysregulację emocjonalną, aby zaplanować właściwe leczenie, zaangażować w nie pacjenta oraz skutecznie wdrażać starannie ustrukturyzowane interwencje terapii indywidualnej, rodzinnej i grupowej. Wskazówki obejmujące całość problematyki - od diagnozy po zakończenie leczenia - przeplatane są przykładami dotyczącymi pacjentów oraz fragmentami rozmów.Książka daje terapeutom niezwykle wartościowe narzędzia do pracy klinicznej z nastolatkami oraz z ich rodzinami. Powinna zagościć na biurkach wszystkich specjalistów związanych z opieką psychiatryczną: psychologów klinicznych, psychiatrów oraz pracowników socjalnych.Jest to książka wybitna. Stanowi ogromny wkład w zapobieganie samobójstwom wśród nastolatków. Szczegółowo informuje klinicystów, jak stosować ten skuteczny rodzaj leczenia psychospołecznego, pracując z nastolatkami, u których na początku leczenia występują specyficzne czynniki ryzyka. Została napisana przez pionierów dialektycznej terapii behawioralnej. Jest obowiązkową lekturą dla każdego specjalisty zajmującego się zdrowiem psychicznym, niezależnie od doświadczenia i wyszkolenia.Cynthia R. Pfeffer, MD, Department of Psychiatry,Weill Medical College, Cornell UniversityAlec L. Miller, PsyD jest profesorem psychiatrii i nauk behawioralnych. Kieruje sekcją psychologii dzieci i nastolatków, jest dyrektorem programu leczenia depresji i zachowań samobójczych u nastolatków oraz dyrektorem opieki psychiatrycznej w ramach programu zdrowotnego dla szkół PS 8 School-Based Health Program.Jill H. Rathus, PhD jest profesorem psychologii, założycielką i dyrektorem programu dialektycznej terapii behawioralnej oraz dyrektorem jednostki zajmującej się przemocą w rodzinie.Marsha M. Linehan, PhD jest profesorem psychologii oraz wykładowcą psychiatrii i nauk behawioralnych w University of Washington, Seattle, gdzie pracuje także jako dyrektor kliniki badań behawioralnych i terapii behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20928 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tyt. oryg.: "The mindful way workbook : an 8-week program to free yourself from depression and emotional distress" 2014.
Bibliogr., netogr. s. 223-225. Indeks.
Terapia poznawcza oparta na uważności to efektywny sposób na poprawę stanu zdrowia psychicznego i uwolnienie się od depresji. Jej skuteczność została potwierdzona za pomocą prób klinicznych przeprowadzanych na całym świecie.Przedstawiony w książce program składa się z ośmiu tygodni. Autorzy proponują konkretne ćwiczenia rozwijania uważności na każdy z nich. Praktyki te, wzbogacone o przemyślenia i wątpliwości, narzędzia pozwalające na śledzenie swoich postępów oraz pomocne komentarze, prowadzą krok po kroku do zmiany. Instrukcje do ćwiczeń uważności zostały zawarte na płycie dołączonej do publikacji.Czy można wyobrazić sobie coś wspanialszego? Dzięki przystępnej formie każdy może skorzystać z tego, opartego na badaniach naukowych, sposobu leczenia depresji.Prof. Marsha M. Linehan, ABPP, Uniwersytet WaszyngtońskiAutorzy przedstawiają nam praktyczny podręcznik, który uczy jak zrozumieć i wzmocnić umysł. Pomoże on uwolnić się od depresji i lęku, poprawić stan zdrowia i sposób funkcjonowania w świecie.Dr n. med. Daniel J. Siegel, autor MindsightŁatwy do zrealizowania program, który uczy nas trenować nasze umysły tak, by nie popadały w powtarzające się schematy i odnalazły spokój.Prof. Paul Gilbert, Uniwersytet w Derby, Wielka Brytania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18165 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliografia strony 381-398. Indeks.
Trzy cechy - przywiązanie cechujące się poczuciem bezpieczeństwa, elastyczność i umiejętność wychowywania dzieci mających poczucie bezpieczeństwa - są skorelowane ze zdolnością jednostki do refleksji nad własnym doświadczeniem. Te same trzy motywy organizują model terapii jako przemiany przez relację. W tym modelu relacja pacjenta z terapeutą jest podłożem zmian i ma pierwszorzędne znaczenie. Stanowi bezpieczną bazę będącą warunkiem koniecznym eksploracji, rozwoju i zmiany. Relacja jest także kontekstem, w którym terapeuta i pacjent po znalezieniu przestrzeni psychicznej dla tych doznań mogą starać się je zrozumieć.Jasne i przystępne opracowanie naukowe prezentujące najnowsze osiągnięcia w teorii przywiązania, intersubiektywności, neuronauki społecznej i uważności. Autor nakłada te "mapy pojęciowe" na praktykę terapii, by zapoznać z nią czytelnika i stworzyć nową wizję terapii. To lektura obowiązkowa dla psychoterapeutów pragnących pozostać na bieżąco w swojej dziedzinie oraz bogate źródło wiedzy dla uczących się klinicystów.dr Christopher K. Germer, Cambridge, Massachusetts.
1. Przywiązanie i zmiana * CZĘŚĆ I. BOWLBY I JEGO NASTĘPCY * 2. Podstawy teorii przywiązania * 3. Mary Main: reprezentacje umysłowe, metapoznanie oraz Wywiad Przywiązania Dorosłych * 4. Fonagy i jego następcy * CZĘŚĆ II. RELACJE PRZYWIĄZANIA I ROZWÓJ SELF * 5. Wielość wymiarów self * 6. Odmiany doświadczeń przywiązania * 7. Jak relacje przywiązania kształtują self * CZĘŚĆ III. OD TEORII PRZYWIĄZANIA DO PRAKTYKI KLINICZNEJ * 8. Doświadczenie niewerbalne a "znane-niemyślane": droga do emocjonalnego rdzenia self * 9. Postawa self wobec doświadczenia: zanurzenie, mentalizacja i uważność * 10. Pogłębienie klinicznego wymiaru teorii przywiązania: intersubiektywność i perspektywa relacyjna * CZĘŚĆ IV. WZORCE PRZYWIĄZANIA W PSYCHOTERAPII * 11. Jak stworzyć "tygiel" rozwojowy * 12. Pacjent zdystansowany: od izolacji do intymności * 13. Pacjent zaabsorbowany: stwarzanie przestrzeni dla własnego myślenia * 14. Pacjent zmagający się z nierozwiązanym doświadczeniem urazu: leczenie ran po urazie i stracie * CZĘŚĆ V. OGNISKOWANIE UWAGI NA PRACY KLINICZNEJ * Rozdział 15. Sfera niewerbalna I. Praca z tym, co ożywiane i odgrywane * Rozdział 16. Sfera niewerbalna II. Praca z ciałem * Rozdział 17. Mentalizacja i uważność. Podwójna helisa psychicznego wyzwolenia * Literatura cytowana
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21606 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Zwięzły i praktyczny podręcznik terapii poznawczej przeznaczony zarówno dla doświadczonych psychoterapeutów, jak i dla tych, którzy stawiają w tej dziedzinie dopiero pierwsze kroki. Czytelnik znajdzie w nim:* szczegółowe omówienie poznawczych modeli zaburzeń lękowych, włącznie z ich nowymi kierunkami rozwoju* najnowsze zastosowania terapii poznawczej* przykłady kliniczne pokazujące zastosowanie technik terapeutycznych w prawdziwych sytuacjach* dokładną charakterystykę najważniejszych zaburzeń lękowych* informacje oparte na wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu terapii poznawczejKsiążka ta kładzie nacisk na projektowanie i wdrażanie interwencji "czystej" terapii poznawczej. Zawiera ogólne omówienie diagnozy i podstawowych cech terapii poznawczej, a także praktyczne wskazówki dotyczące opracowywania i wykonywania eksperymentów behawioralnych, zadań domowych oraz metod reatrybucji werbalnej. Na końcu zamieszczono kwestionariusze, skale ocen oraz inne materiały, które można wykorzystać w pracy z pacjentem.Adrian Wells wyczerpująco omówił w swej książce popznawczy model zaburzeń lękowych i pokazał, w jaki sposób szczegółowe poznwcze konceptualizacje konkretnych zaburzeń decydują o wyborze interwencji terapeutycznych. Książka ta zawiera najbardziej aktualną teorię zaburzeń lękowych, która w dużej części została stworzona przez autora. Doktor Wells przedstawiam wiele skutecznych, łatwych do zastosowania technik poznawczych i żywe przykłady z praktyki klinicznej. Wartość tej publikacji docenią zarówno studenci, jak i wytrawni terapeuci.Aaron T.Beck
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliografia na stronach [247]-255 oraz źródła na stronach [233]-241. Indeks.
Książka przedstawia wszechstronną koncepcję rozpoznawania zespołu stresu pourazowego (PTSD), depresji, lęku i innych objawów związanych z urazem psychicznym oraz wskazówki do opracowania elastycznego planu terapii przystosowanego do indywidualnych potrzeb. Chociaż model ten jest oparty głównie na teorii poznawczo-behawioralnej, autorzy kładą także znaczny nacisk na czynniki rozwojowe, znaczenie systemu rodzinnego oraz wartości humanistyczne.
Przykładowe instrukcje, przypadki kliniczne oraz wskazówki dotyczące przezwyciężania możliwych trudności pomagają terapeucie w zachęceniu dzieci, nastolatków i ich rodziców do wspólnej pracy nad kształtowaniem i utrwalaniem zasadniczych umiejętności w takich sferach, jak regulacja emocji i bezpieczeństwo. Szczególną uwagę poświęcono sposobom dopasowania terapii do potrzeb pacjentów wywodzących się z różnych kultur oraz tych ze złożonymi problemami klinicznymi, a także trudną sytuacją rodzinną.
W przydatnych aneksach można znaleźć listę lektur, ulotki oraz informacje na temat uzyskania dodatkowego przeszkolenia. Miarodajny, bardzo praktyczny przewodnik, stanowi niezbędną pozycję wśród lektur psychologów i psychiatrów klinicznych, pracowników socjalnych oraz specjalistów w dziedzinach pokrewnych. Jest to także nieocenione źródło dla badaczy i studentów zainteresowanych terapią dzieci oraz PTSD. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Bibliografia na stronach 217-228. Indeksy.
Dla osób zajmujących się doradztwem i psychoterapią oraz pedagogów, nauczycieli i pracowników socjalnych.
Książka Dave’a Mearnsa i Briana Thorne’a jest kontynuacją dzieła Carla Rogersa, twórcy psychologii humanistycznej. Systematyzuje ona, wyjaśnia i pogłębia teorię terapii skoncentrowanej na osobie oraz przedstawia jej praktyczne zastosowanie w procesie interakcyjnym między doradcą a klientem.
Terapia skoncentrowana na osobie jest jedną z najtrudniejszych i najbardziej wymagających form terapii, ponieważ nie opiera się ona na technikach terapeutycznych – skuteczność terapeuty jest rezultatem jego własnej pracy i ciągłego doskonalenia osobowości. Autorzy książki właśnie na aspekt doradztwa zwracają szczególną uwagę.
Terapia skoncentrowana na osobie skierowana jest nie tylko do osób profesjonalnie zajmujących się doradztwem i psychoterapią, lecz także do pedagogów, nauczycieli, pracowników socjalnych oraz wszystkich zainteresowanych własnym rozwojem i poprawieniem swoich relacji z innymi. [Opis pochodzi ze stronty ksiegarnia.pwn.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliogr. s. 485-530. Indeks.
Nie sposób przecenić znaczenia książki Mentalizowanie w praktyce klinicznej autorstwa znakomitych badaczy i klinicystów Jona G. Allena, Petera Fonagya i Anthony`ego Batemana. Zapoznaje nas ona z koncepcją mentalizowania, która wyjaśnia istotne zjawiska zachodzące w procesie rozwoju psychicznego człowieka, będąc pomostem pomiędzy teoriami psychoanalitycznymi, badaniami nad rozwojem małego dziecka i danymi wniesionymi przez neuronaukę. Co więcej, pokazuje ona, iż mentalizowanie jest rdzeniem skutecznych oddziaływań terapeutycznych niezależnie od tego, czy dokonuje się ono w ramach podejścia psychoanalitycznego, poznawczego, interpersonalnego, czy systemowego, niezależnie od tego, czy pracujemy z dziećmi, osobami dorosłymi, rodzinami, czy też parami. To odniesienie teorii i badań do praktyki klinicznej terapeuty jest szczególnie wartościową i inspirującą częścią pracy.dr hab. Barbara Józefik Pracownia Psychologii i Psychoterapii SystemowejKliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, Uniwersytet Jagielloński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18360 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 12.06.2024)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: "The dialectical behavior therapy skills workbook : practical DBT exercises for learning mindfulness, interpersonal effectiveness, emotion regulation & distress tolerance" 2007.
Bibliografia na stronach 265-267.
Dialektyczna terapia behawioralna, stworzona z myślą o leczeniu osobowości chwiejnej emocjonalnie, okazała się skuteczna w leczeniu wielu schorzeń psychicznych, zwłaszcza tych charakteryzujących się występowaniem przytłaczających emocji. Badania dowodzą, że terapia ta może zwiększyć umiejętność radzenia sobie ze stresem, nie powodując utraty kontroli ani destrukcyjnych zachowań. Książka pokazuje jak krok po kroku stosować proste ćwiczenia, by wywołać rzeczywistą i trwałą zmianę. Rozwija umiejętności w zakresie czterech sfer: tolerancji dyskomfortu psychicznego, uważności, regulowania emocji i efektywności interpersonalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach [237]-254. Indeks.
Dla klinicystów i terapeutów pracujących z osobami ujawniającymi myśli i tendencje samobójcze oraz wszystkich specjalistów związanych z terapią behawioralną.
Sprawdzone narzędzie terapeutyczne redukujące ryzyko samobójstwa Niniejszy podręcznik, opracowany na podstawie wieloletnich doświadczeń klinicznych i badań naukowych autora, przedstawia skuteczną metodę terapeutyczną CAMS, stosowaną przez specjalistów na całym świecie. Metoda oceny i zarządzania tendencjami samobójczymi we współpracy z pacjentem (The Collaborative Assessment and Management of Suicidality, CAMS) ‒ dostosowana do potrzeb osób zagrożonych samobójstwem ‒ pozwala na skuteczną ocenę ryzyka popełnienia samobójstwa, stworzenie i realizację planu terapeutycznego oraz stabilizację stanu pacjenta. Podstawowe założenia metody to szacunek, empatia i uczciwość wobec pacjenta oraz umożliwienie mu ponownego zapanowania nad własnym życiem bez konieczności hospitalizacji. Opracowana przez Jobesa procedura postępowania prowadzi do znacznej redukcji myśli samobójczych u pacjentów oraz obudzenia w nich nadziei, a także umożliwia identyfikację i poddanie dalszej terapii konkretnych czynników skłaniających ich do samobójstwa. Poszczególne kroki przedstawionej w książce procedury zostały uzupełnione przykładami i opisami przypadków oraz materiałami, które można wykorzystać w trakcie pracy z pacjentem – w tym Kwestionariuszem oceny stanu pacjenta o skłonnościach samobójczych (SSF-4). To obowiązkowa pozycja dla klinicystów i terapeutów pracujących z osobami ujawniającymi myśli i tendencje samobójcze oraz wszystkich specjalistów związanych z terapią behawioralną. „Metoda ta skupia się na pacjencie i opiera na współpracy z nim – wielu klinicystów bardzo chciałoby pracować taką właśnie metodą. Mam nadzieję, że ta fantastyczna książka stanie się kamieniem węgielnym każdego programu szkoleniowego w różnych dziedzinach ochrony zdrowia psychicznego”. Christine Moutier, MD, Amerykańska Fundacja Zapobiegania Samobójstwom „Niewiele jest książek, które stanowczo polecam jako nieodzowną lekturę dla wszystkich klinicystów behawioralnych – to jest jedna z nich. Jobes zdołał podsumować trzydziestoletni okres płodnej klinicznej pracy badawczej w dziedzinie suicydologii, tworząc profesjonalny tom, napisany jak powieść, od której nie można się oderwać. Omówiona w tej książce metoda CAMS, oparta na wynikach badań naukowych, wielokrotnie uratowała życie ludzkie”. Alan L. Peterson, PhD, ABPP, Amerykańska Rada Psychologii Profesjonalnej Podręcznik omawia następujące tematy: Ocena i zarządzanie ryzykiem samobójczym we współpracy z pacjentem. Kwestionariusz stanu pacjenta z ryzykiem samobójstwa (Kwestionariusz SSF) i rozwój koncepcji CAMS. Planowanie postępowania terapeutycznego według procedury CAMS. Wyniki kliniczne CAMS i dalsze losy pacjenta. Pytania i odpowiedzi dotyczące metody CAMS. David A. Jobes PhD, ABPP – licencjonowany psycholog Amerykańskiej Rady Psychologii Profesjonalnej, profesor psychologii i zastępca dyrektora Studiów Klinicznych na Amerykańskim Uniwersytecie Katolickim, a także profesor nadzwyczajny psychiatrii w Uniformed Services University of the Health Sciences. Jego zainteresowania badawcze od ponad trzydziestu lat skupiają się na suicydologii; ma na koncie liczne publikacje w tej dziedzinie i stale prowadzi zajęcia z suicydologii klinicznej, etyki zawodowej oraz zarządzania ryzykiem. Za swoje osiągnięcia został uhonorowany m.in. Nagrodą Marshy Linehan za wybitne osiągnięcia badawcze w dziedzinie leczenia zachowań samobójczych oraz przyznaną przez Amerykańskie Stowarzyszenie Suicidologiczne Nagrodą Louisa I. Dublina za profesjonalne osiągnięcia w dziedzinie zapobiegania samobójstwom. Prowadzi prywatną praktykę kliniczną i penitencjarną w Waszyngtonie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [235]-239.
Na bezprecedensową popularność terapii poznawczo-behawioralnej złożyło się kilka czynników, spośród których należy wymienić: zorientowanie na cel, skuteczność, przystępność metod leczenia oraz krótkoterminowość. Inną jej zaletą jest jasna struktura sesji terapeutycznych, przejrzystość procedur i wymóg sprawdzalności. Podkreślanie udziału pacjenta w procesie terapeutycznym - począwszy od sformułowania problemu, a skończywszy na wyborze metod i technik - jest wyrazem jego emancypacji oraz poczucia współodpowiedzialności za proces leczenia. Ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22272 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia strony 375-394. Indeks.
Praktyczna i przystępna książka stanowiąca użyteczne narzędzie dla terapeutów, dzięki któremu będą mogli skuteczniej pomagać pacjentom w radzeniu sobie z unikanymi lub budzącymi lęk przeżyciami emocjonalnymi. Autorzy przedstawiają wiele metod interwencji, takich jak modyfikacja schematów, zarządzanie stresem, rozwijanie akceptacji, uważności i współczucia wobec siebie czy restrukturyzacja poznawcza, oraz podpowiadają, w jaki sposób wybrać te najlepsze. W książce znajdujemy pytania, które warto zadać pacjentom, konkretne przykłady interwencji, sugestie odnoszące się do pracy osobistej, dialogi ilustrujące poszczególne zagadnienia oraz wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów.Autorzy dokonali rzeczy niezwykłej. Swobodnie łącząc liczne metody psychoterapeutyczne z ostatniego stulecia i podstawową wiedzę naukową, opracowali ujęcie transdiagnostyczne przydatne dla terapeutów wszystkich dyscyplin. Książka zawiera obszerny wybór zasad, dzięki którym pomożemy pacjentom zrozumieć własne emocje, zmierzyć się z nimi oraz wykorzystać je do budowania pełnego współczucia i celowego życia zamiast pogrążania się w zaklętej spirali ograniczających nawyków unikania i zwalczania uczuć. Cieszy mnie ten holistyczny, a jednocześnie pragmatyczny zwrot w rozwoju interwencji w zakresie zdrowia psychicznego.Dr Warren MansellSchool of Psychological Sciences, University of Manchester
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria: Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [511]-538. Indeks.
Stworzona przez Thomasa R. Lyncha radykalnie otwarta terapia dialektyczno-behawioralna (RO DBT) to przełomowe, transdiagnostyczne podejście skupione na pomocy pacjentom cierpiącym z powodu zaburzeń charakteryzujących się nadmierną kontrolą (OC). Należą do nich obsesyjno-kompulsyjne zaburzenie osobowości, anoreksja czy chroniczna depresja, które są wyjątkowo oporne na terapię. Często wiążą się z izolacją społeczną, sztywnością poznawczą, niechęcią do podejmowania ryzyka, kompulsywną potrzebą organizacji czy hiperperfekcjonizmem. RO DBT pomaga przezwyciężyć te trudności i daje szansę na odnalezienie równowagi. Lynch w swojej rewolucyjnej terapii opiera się na założeniu, że dobrostan psychiczny wynika z połączenia otwartości, elastyczności i więzi społecznych. Analizując poszczególne elementy, pokazuje, jak modyfikować zakorzenione przekonania i schematy działań. Podkreśla znaczenie sygnalizacji społecznej i komunikacji niewerbalnej jako podstawowych mechanizmów zmiany. RO DBT przekłada osiągnięcia neuronauki na praktykę terapeutyczną i łączy je z elementami terapii dialektyczno-behawioralnej, dialogu motywującego, teorii emocji, osobowości i rozwoju. Podręcznik ten pomoże zrozumieć RO DBT i włączyć ją do terapii indywidualnej. Znalazły się w nim: szczegółowo opisana teoria, wyniki badań, konkretne protokoły leczenia, przykłady kliniczne oraz kierunki rozwoju. To niezastąpione narzędzie pracy dla terapeutów zajmujących się zaburzeniami wynikającymi z nadmiernej kontroli. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [447]-501. Indeks.
"Uzależnienie to powszechny problem kliniczny – problem, w którego kontekście zaangażowanie personelu terapeutycznego może przesądzać o kwestiach życia i śmierci.
Dzięki lekturze tego niezbędnego podręcznika praktycy dowiedzą się, jak mogą skutecznie pomagać klientom cierpiącym na zaburzenia spowodowane używaniem substancji psychoaktywnych. Świetnie napisany, podręcznik zawiera podstawy wiedzy przydatnej specjalistom i innym praktykom. Autorzy są jednymi z najlepszych ekspertów w swojej dziedzinie; przedstawiają najbardziej aktualne koncepcje diagnostyczne i terapeutyczne oraz omawiają praktyczne, szczegółowo opracowane narzędzia kliniczne.
Autorzy podręcznika objaśniają najnowsze dokonania naukowe i pokazują, jak można je wykorzystać w praktyce klinicznej. Omawiają pełne spektrum form pomocy – od badań przesiewowych i oceny diagnostycznej, przez detoksykację i zindywidualizowaną rehabilitację po terapię podtrzymującą zmiany. Przedstawiając wachlarz metod terapeutycznych, które znalazły umocowanie w badaniach naukowych, w poszczególnych rozdziałach szczegółowo opisują założenia terapii poznawczo-behawioralnej, terapii opartej na filozofii dwunastu kroków, terapii motywującej, farmakoterapii i pracy z rodzinami. Poruszają najważniejsze kwestie kliniczne, w tym między innymi sposoby reagowania na opór, wspierania klientów w wypełnianiu zaleceń terapeutycznych, postępowania z zaburzeniami współwystępującymi czy korzystania z duchowych form wsparcia w procesie zdrowienia. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22712 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej